7 Eylül 2017 Perşembe

SANDUKA



Herkesin iki adı yoktur
Var sa var,adım Cemal Cengiz.
Beni bir beyaz ışığa doğurduğunda anam
Eskimiş tüm kösnül ağuların içinde
Hile ve hevestim bütün kucaklarda
Sim yeşili patiskalara sardıklarında beni

Ben bir akşamın göçmeniydim hep
Büyürken,serpilirken,aşık olurken
Rüzgar ve zaman,limon ve kelebek
Ayakta ezilen üzüm tanesi
Ayrık otları
Binlerce ayak sesinde dolaşan odalar.

Uzak bir menzile taşındı evim
Benim cevabını veremediğim
Bütün pençereleri örülen
Taş mahzenler
Hakkım olmayan
O solgun gün batımları.
Bir çöl halısından taşıdılar
Yanmak yazıldı kitabımda
Ben ki ölüm kılındım
Yedeğimde hançerle beklerken sultan.

Kemirin mezar taşlarını,
Mendil düşürün
Gözyaşı silin
Mil çekin artık.
Ekmek ufalayın kardeşlerime
Sofraları şenlensin yukarıya bakanların
Artık onlara kalsın bir daha açılmayacak olan sanduka.

Taşa rastlayan bir çivi olsaydım

Keşke karanlığında bırakılıp kalsaydım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder